Ett eget schlagerparty

Så här i efterdyningarna av den svenska uttagningen till Eurovision 2016 och den gigantiska sändningen från Globen i Stockholm i Maj så kanske det är dags att ordna ett eget schlagerparty. Har man ett intresse för just schlager så är det aldrig fel med en fest med schlager tema.

eurovision

Planera

Det första du bör göra är att sätta planen hur festen ska gå till, vilka som ska komma. Bestäm och skicka iväg inbjudningar så fort som möjligt så att gästerna har tid att bestämma sig. Kolla upp vad som finns hemma, saknas något så kan du surfa in på Partyhallen och beställa det du behöver.

Att äta

När du vet hur många gäster som kommer så kan du börja planera vad som ska ätas under kvällen, på sajten Kokaihop hittar du massor med smarriga recept som passar ett schlagerparty, vad sägs om Wraps med kyckling och en tårta med schlagerstuk som efterrätt.

Att dricka

Behöver du tips på goda schlagerdrinkar så kolla in Tasteline och deras drinkrecept som passar perfekt till schlager, det går att göra drinkarna både med och utan alkohol så det passar alla partyglada deltagare.

Musik

Ja, självklart så ska det spelas schlagermusik konstigt vore det annars. Du leta upp en färdig spellista på Spotify eller fixa en egen som gästerna kan under kvällen få fylla på med sina favorit. Sedan är det bara att partaja loss tills solen stiger upp.

Lekar

När sedan kvällen är på g, och alla är igång. Är det ett bra tips, och ett rolig tillägg, att ha olika lekar. Olika lekar kan man ha under kvällens gång, dels för att få lite blod i benen när man sitter så mycket, men också på de lite segare delar av kvällen. Det är med andra ord ett perfekt sätt att ta kvällen till en ny nivå!

Avslutning

Som med det mesta så finns det ett avslut och det kan vara tråkigt om man fått uppleva ett fantastiskt schlagerparty. Se till att alla är medvetna om vilken tid som partyt ska avslutas. Det är alltid en fördel att veta när saker och ting slutar.

Städning

Om ni har hyr lokal så gäller det att städa ur så nästa som ska hyra lokalerna kommer till en lokal som är ren och fräsch. Så klart så går det att hyra in städföretag som tar hand om detta. Framförallt om man inte orkar med att städa själv.